woensdag 21 oktober 2009

Verzameldrang.



Hebben jullie ook van die rare verzamelbuien?


Ik ging net even de slaapkamer opruimen. Niets raar, doe ik bijna iedere dag (Ja, ik vraag me nog steeds af hoe het hier iedere dag weer een rommeltje kan zijn) maar meestal sta ik er niet zo bij stil wat ik allemaal in de kast heb staan. Dit keer dus wel en jeetje, wat is het veel! Ik heb niet één dagcrème of één flesje deodorant. Nee hoor, waarom niet gelijk een stuk of zes? Ik schaam me eigenlijk best wel een beetje hoor. Ik heb zoveel spullen helemaal niet nodig.



Hoe het zover is gekomen? Ik kocht bijna alles wat in de reclame was. Zonde, echt zonde! Daar ga je nou eenmaal vaak de fout in hè: denken dat je lekker zuinig leeft omdat je alvast een voorraad aanmaakt. Maar de waarheid is eigenlijk gewoon dat je het ook later kan kopen, want het gaat toch niet 1,2,3 op. Vast ook niet 4,5,6. Ik had het geld dus beter in mijn zak kunnen houden, want nu zit ik waarschijnlijk over een tijdje met spullen niet meer goed zijn. Op de foto lijkt het niet zoveel, maar dat komt omdat dat niet eens de helft is van wat er werkelijk aan smeersels staan hier in huis. Nee, hier kan een heel weeshuis een jaar mee douchen, smeren en spuiten.

Mijn doel is om eerst zoveel mogelijk op te maken voordat ik iets nieuws koop. Ik zal hier af en toe wel een stukje over schrijven.

5 reacties:

Sanne zei

Hmm.. die verzameling kan best makkelijk zijn als je het ooit nodig hebt. Maar misschien, als het tenminste tegen einddatum loopt, is het een optie om het ergens aan iemand te geven die het gebruiken kan?

Inge zei

Nee, eigenlijk verzamel ik niks! Wel als er iets in de aanbieding is, zoals shampoo ofzo, dat bederft toch niet. Maar dan spreek je niet over verzamelen! Toch?

jans zei

oo haha wàt herkenbaar zeg!
ik heb ook voorraden van hier tot tokio;)

Eu Mesmo zei

ik doe dat ook, dan koop ik omdat het goedkoop is maar uiteindelijk kan je het weg gaan gooien
heel zonde!

Cosumindermeisje zei

Ontzettend leuk weblog heb je! Mooi vormgegeven ook.. Doe je dat allemaal zelf?

Ik herken mezelf helemaal in je post! Mijn hele badkamer puilt uit van de zooi. Nu heb ik een dure maand dus hoef ik geen nieuwe dingen in de aanbieding te kopen want ik heb het al tienvoudig in huis haha.

groetjes!

Een reactie posten